av swampmonkey » 2014-11-06, 23.42.08
antar att du på de 6.2 inte har på dieselvärmaren något och elmotorvärmare innan kallstarter?
enbart kör längre sträckor så den har chans att bli ordentligt varm och tankar sommardiesel (varför inte villaolja som fröken miljöpartist?) eller kanske som du själv hintat, borde stoppa frugan bakom ratten?
det är nog fel säsong att få en vettig förbrukning på och även fel däck för detsamma.
om inte, så är min trimmade 2.5liters förkammardiesel i plåtlådekarossen w123 lika snål, och klarar jag att köra v70 bensinarn med 2.5 liters slömotor på 0.67 (faktiskt förbrukning) borde du nog kunna få ner din snålbil ordentligt.
har förövrigt långfärdat 240d w115 på 0.63 i faktiskt förbrukning, GPS och samma tankställe. där har du motorteknik från 1909 när förkammardieslarna dök upp, eller om man ska vara petig i mitt fall, 1980, dock fuskar jag med annan bakaxel än bilen kom med 1976, fyrväxlat räcker inte jättelångt.
mina siffror gäller sommartid, vintertid får man slänga på en eller två deciliter beroende på längd på körningar.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com