lillflingan skrev:jag skulle vilja ta bilen ut på bana och köra skiten ur däcken om jag fick utbildningen gratis. Det skulle va riktigt najs att kunna köra på bana, att lära sej det. Det ska bli kul i vinter med bakhjulsdrift. Jag har haft framhjulsdrift ett tag innan så ny ska bilen testas o kollas om det går att
sladda med. Idag fick jag meddelande från bildatorns TPMS om för lågt däcktryck och höger bak hade fått pyspunka. 250 kr sen va det fixat. Jag hade kört över en stor plåtskruv. Jag är fortfarande tacksam för att bilen inte dricker olja för ingen räknar in det i bränslekostnaden då det idag är vanligt att nya bilar dricker just olja. På tal om olja ska jag kosta på mej 2000 o byta på Hedin nu när jag passerar 1000 mil.
swampmonkey skrev:lillflingan skrev:jag skulle vilja ta bilen ut på bana och köra skiten ur däcken om jag fick utbildningen gratis. Det skulle va riktigt najs att kunna köra på bana, att lära sej det. Det ska bli kul i vinter med bakhjulsdrift. Jag har haft framhjulsdrift ett tag innan så ny ska bilen testas o kollas om det går att
sladda med. Idag fick jag meddelande från bildatorns TPMS om för lågt däcktryck och höger bak hade fått pyspunka. 250 kr sen va det fixat. Jag hade kört över en stor plåtskruv. Jag är fortfarande tacksam för att bilen inte dricker olja för ingen räknar in det i bränslekostnaden då det idag är vanligt att nya bilar dricker just olja. På tal om olja ska jag kosta på mej 2000 o byta på Hedin nu när jag passerar 1000 mil.
nya bilar dricker olja? har jag faktiskt aldrig hörttycker ju att det borde vara precis tvärt om...
ja, köra bana är inte direkt svindyrt, stick och ta lite gokartlektioner så har du principerna klara för dig (de kostar inte skjortan) sen tar du med bilen till en banträff, plockar på dig en hjälm och handskar, betalar drygt 1200:- och sticker ut och rastar bilen, 1200:- då får du iof utstå lite skratt från kringpasserande i Volvosar med bmw v8or och japaner på R-däck, men orka bry sig om sådant. folk kör vettigt, och det kostar inte skjortan, och med din effekt så behöver det inte vara nämnvärt med däckslitage heller.
lillflingan skrev:swampmonkey skrev:lillflingan skrev:jag skulle vilja ta bilen ut på bana och köra skiten ur däcken om jag fick utbildningen gratis. Det skulle va riktigt najs att kunna köra på bana, att lära sej det. Det ska bli kul i vinter med bakhjulsdrift. Jag har haft framhjulsdrift ett tag innan så ny ska bilen testas o kollas om det går att
nya bilar dricker olja? har jag faktiskt aldrig hörttycker ju att det borde vara precis tvärt om...
ja, köra bana är inte direkt svindyrt, stick och ta lite gokartlektioner så har du principerna klara för dig (de kostar inte skjortan) sen tar du med bilen till en banträff, plockar på dig en hjälm och handskar, betalar drygt 1200:- och sticker ut och rastar bilen, 1200:- då får du iof utstå lite skratt från kringpasserande i Volvosar med bmw v8or och japaner på R-däck, men orka bry sig om sådant. folk kör vettigt, och det kostar inte skjortan, och med din effekt så behöver det inte vara nämnvärt med däckslitage heller.
låter jättebra det ska jag kolla upp- tack
swampmonkey skrev:förutsätter vi plötsligt att kvinnor är bättre på ekonomikörning?
det du undrar är alltså om en halvdan "eco-drivare" i en hybrid skulle vinna över en grym "eco-drivare" i en CDI? jag tror att den grymme eco föraren i en vanlig CDI klår en vanlig person i en hybrid utan problem, att frikoppla och stänga av motorn i nerförsbackar gör man ju enkelt manuellt...
i stadskörning är det antagligen större skillnad, men landsväg antagligen inte.
lillflingan skrev:swampmonkey skrev:förutsätter vi plötsligt att kvinnor är bättre på ekonomikörning?
det du undrar är alltså om en halvdan "eco-drivare" i en hybrid skulle vinna över en grym "eco-drivare" i en CDI? jag tror att den grymme eco föraren i en vanlig CDI klår en vanlig person i en hybrid utan problem, att frikoppla och stänga av motorn i nerförsbackar gör man ju enkelt manuellt...
i stadskörning är det antagligen större skillnad, men landsväg antagligen inte.
Ja ungefär så bortsätt från den manuella frikopplingen vilket är fusk och inget som man sysslar med odrogad. Men du har rätt i min frågeställning och det lutar även så i praktiken men kan ändå inte tro att denna teknik inte skulle ha mer positiva inslag när de gjort så stort besvär. Det brukar hos MB va genomtänkta förändringar och jag ska in på extrakontroll av startmotor mm så jag passar än så länge. Det om kvinnor är sant men inte sagt att det är bättre att köra så in i helsike försiktigt så den passar jag på också.
andgus skrev:Jag tvättar, om möjligt, när det regnar eller ska regna. Det är ju kalket i dricksvattnet som orsakar ringarna när det torkat. Regnvatten är ju såvitt jag vet fritt från kalk, i alla fall så att jag slipper skinna bilen.
/Anders
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster