kalle59 skrev:Ehh jaha, ja något tänd relaterat är det, hur går motorn om du gasar upp den för som det låter går den ju inte på alla.
Kompprov är det taget?
sl500 skrev:tändföljden är angiven på ventilkåpan
kalle59 skrev:Även om den inte skulle tända på alla cylindrar beroende på dåligt komp borde den inte låta som den gör, ifs kanske man inte hör ordentligt eftersom det är en film men som sagt kolla det här med tändföljden, fördelaren har den varit ur så kanske det är läge att kolla så den är monterad rätt annars blir ju även tändföljden knas pga av det.

sl500 skrev:vem fan har satt dit dessa tändkablar

kalle59 skrev:Alltså när man tittar på detta samesurium av kablar kan man ju börja undra.
Jag kan dock inte se vad som går till vad, tändföljden är rätt men sitter kablarna rätt det är frågan.
Sen undrar jag lite över kondensatorsladdarna och då i synnerhet den gula, är den klämd eller är det bara något man tror sig se?
Starstruck skrev:1. Kablarna är kolkablar med störningsskydd och är till äldre bilar som Mercedes, Audi och Volvo.
Starstruck skrev:sl500 skrev:vem fan har satt dit dessa tändkablar
Rostverkstaden som inte borde ha befattat sig med motorn.
Kan du av bilden sluta dig till att tändkablarna är fel? I så fall, är de fel i sig, sitter de fel, både och, eller annat?
Jag bifogar en bild till, där man ser tändkablarna från en annan vinkel.
Återvänd till W 114/115 Compact/8
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster