av fullboost » 2012-01-20, 19.53.27
iiiattans men du ett kplt edis -8 köper du från triggerweels.com komplett för no money typ ,,, och triggerskivan jaa du det är så att et sätt är att ta lös remskivan du vet från svändnings dämparn ganska enkelt nr 13 bultskalle 6st,, sen svarvar du en 36-1 ring som exakt passar på remskivan och trär över den på rak delen så att säga så hjulet kommer bakifrån remspåret närmast svängdämparn. och kör en fixerings skruv som låser det sen och möjlig gör justering av triggerskivan så blir det betydligt enklare. visst kan du ställa triggerangle i programmet men jag rekomenderar att bygga det så rätt mekaniskt det bara går. appropå remskivan så är hålen inte borrade exakt dem är med flit borrade förskjutet för ballanseringen skull och jag kom att tänka orginal på remskivan sitter det 3st plattor/vikter som gör att du måste fräsa ut en lucka i ringen så du kan komma förbi balansvikterna., eller svarvar du en helt ny i aluminium och bygger triggerhjulet samtidigt ,,,skulle nog jag satsat på isåfall. vill du ha biffiga bromsar tar du från en S600 220 kaross biturbo v12 har delar från några bilar i garaget och jag har kollat skivor och ok från den bilen som ser ut att passa med enklare modd inget svårt alls. 4 kolvs brembo OK i alu men man måste dit med minnst 17 tums fälgar. skivorna mäter nog 365mm i diam, orginal bromsarna pallar inte med min bil vet jag dem får värme slag för speciellt när man axar från 100-200 snabbt vid en okörning och ska bromsa ner eller mellan några rondelller lika så där upp till 200 eller fortare fadar dem duktigt ,,, stötdämpare har jag koni hårt ställda och andra fjädrar så får man bra koll på bakvagnen vid hjul spinn tex
450SLC 5.6 dubbel turbo 803hp