av fullboost » 2012-01-31, 20.53.39
Insug,,,,,,,,,,,,om du ska köra med 500 insuget måste du modda spjällhuset så du kan få TPS kontakten att följa med spjällaxeln eller sätta den nån annanstans bara den följer gaspådraget , det finns folk som kör utan TPS och endast använder VE tabellen i MS som extra anrikning går oxå att mappa där så det är väl mest om man kör tomgångs motor som man måste ha TPS funktion så ECU vet när det är tomgångs läge så att säga. och byter du spjäll huset mot D-jetronic som har D formad spjäll axel men sen är det en del med att böka lite med spjällhuset fysiska mått som krockar med utrymmet i 500 insuget där man sänker ner spjället mot plenumet runt där tar det i liksom och det måste tas bort en del material men sen går det att få ner det. och så måste man ändra drivningen av spjäll skivan som går åt fel håll j'ämfört med orginal spjäll armen . största grejen med orginal Kjet spjäll är att axeln är inte D-formad i änden och sen är den för kort ut så den greppar inte i TPS fast det går ju förlänga axeln oandra sidan då är det ju eg minnst arbete. och tomgången är det bara ställa up spjället en liten aning bara så funkar det kanon. för 500 insugen har inte tomgångs kanaler ingjutet som alla Djetronic motorer har . därför
450SLC 5.6 dubbel turbo 803hp