av putta » 2014-01-29, 07.29.23
Att besöka Kölis hade varit ett alternativ men vill först kolla upp om det finns någon runt Göteborg för smidighetens skull...så har någon tips på någon som är duktig på pierburgs förgasare till MB så tas det tacksamt emot.
Jag har kanske inte berättat att hur problemet uppkom men det var när jag hade en kärra efter mig inte så farligt lastat och jag kom till backen och jag fresta inte på onormalt utan lugnt tempo men i mitten på backen så var det bara som att kraften försvann och den börja chippa efter luft som tidigare nämnt och det var inget smygande utan det bara kom som dem säger.
Dock så betedde bilen sig precis som när vakumslangen och förgasarfoten hade sprickor men DÅ var det ju hela tiden vid acceleration och på platta backen till och från men nu är det ju bara vid branta backar skall tilläggas..mindre branta och kortare backar är ok fortfarande och även platta vägen.
Om det är hjälper till i felsökningen men nu är det nämnt i alla fall.
Har tittat lite på ebay.de på förgasare vad det är och vad för priser dem har ifall det skulle vara enda vägen men är det ett alternativ eller kan en renoverad eller en ok förgasare den vägen göra så den inte passar till min bil även om man tar en exakt likadan eller behöver man göra nya inställningar då?
Finns det att få tag i Sverige renoverade eller bättre begagnat?
Tackar så här långt och för tillfället är det ju flottören i förgasaren som är närmast
//P