Ny här och MB ägare oxå för den delen .
1.Det är som så att min bil får för sig att bromsa själv , när detta händer (dagligen) så får jag lätta lite på samtliga nipplar på huvudbromscylindern då släpper trycket å jag kan oftast köra resten av dagen.
Om jag har "tryck" på bromsarna när jag ställer bilen på kvällen så har en del av "trycket" släppt under natten dock inte allt så kommer kanske 1 mil eller så..
Trycket kommer fortare ju varmare d är ute/ eller mycke stadskörning då jag måste använda bromsen oftare.
Detta börjar bli smått irriterande nu.. Nu e detta löst bytte bromsservot och huvudbromscylindern.
2. Sen har jag KE- Jetronic på bilen där fjädern som håller tillbaka gasreglaget e borta och microbrytaren har således ingen funkrion är det därför min bil går väldigt kasst vid första start på dagen , låter jag bara bli att gasa å ha den på tomgång i 2 min så e det inga problem sen ??
Verkar som att microbrytarn fungerar dock inte kablarna till den
3. Sen undrar jag hur jag får ut instrumenthuset på lättast sättet måste ratten av ??
och kan jag ta ett instrument från en 200 ? (ser likadant ut iaf)
Tack för länken
4. På olika bilreservdelsfirmor när jag söker på min bil står d (ej kat) , jag har en burk som ser ut som en kat så hur vet jag om jag har d eller ej , en bil utan kat har den totalt 3 burkar eller bara 2. var sitter lamdan placerad om jag nu har en sådan ?
har ju mekaniskt sprut ke-jetronic så då e det nog ingen kat.
Många frågor ... hoppas på några svar.