osla skrev:detta är en w210 för dom som inte vet hur dom ser ut. (jag har ägt denna bil)
är nog den äckligaste mercedesen som någonsin tillverkats, köpte den där för att det var dieselvärmare i den som jag flyttade över till w124:an, och köra 210:an var som att köra en lite nyare asiatisk bil=ingen bil. nu var ju dock denna sunkig men inredningen hade ingen känsla, knappar och vred var plastiga, stolar som parkbänkar. däremot gick 220D:n riktigt bra och var varvvillig, dock med en lucas pump. men ovanliga? man ser dom ju varje dag överallt, dock sunkiga och vidriga men dom används och är vanliga än
så nä, nyare mb är inga mb
swampmonkey skrev:komfortmässigt är w210an guld!
chippad om606turbo, automatlåda som inte slirar något, goa säten, lagom precis styrning, lugn att köra men med god potential.
rostmässigt värdelösa (om de inte skyddats) och kan inte påminna mig om att inredningen skulle vara plastig alls. hade å andra sidan en avantguard 300tdt historia om det gör någon skillnad..
utseendemässigt föredrar jag nog w124an numera, till stor del för att den redan börjar bli en "klassiker" och är mer tidslös utseendemässigt, men att w210an skulle vara taskig i komforten, oh nej! måste vara ett sönderkört måndagsex
andgus skrev:Frågan kvarstår....läge att göra en egen avdelning till 210:an i st f att klumpa ihop alla E-klass under W 124?
/Anders
osla skrev:den hade svart "skinn"inredning (inte skinn men kommer inte på vad det heter nu),
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster