AmeliaW109 skrev:Intressant historia och bra grävjobb!
Du nämner impeller och då går tankarna osökt till båtmotorer, där är impeller en vanlig och populär slitdel. reservdel.
Så finns nämnda impeller (till pumpen på W140) att köpa som reservdel? Det vore väl inte att begära för mycket...
Marie skrev:Sedan måste jag korrigera mig. Pumpen är inte en impellerpump i egentlig mening, utan en lamellpump som dessutom är reverserbar så att den kan arbeta både som vacuumpump och kompressor. Precis som PSE (centrallåspumpen) för övrigt, bara det att dörrtillslutarpumpenheten är försedd med större pump och elmotor.
swampmonkey skrev:Marie skrev:Sedan måste jag korrigera mig. Pumpen är inte en impellerpump i egentlig mening, utan en lamellpump som dessutom är reverserbar så att den kan arbeta både som vacuumpump och kompressor. Precis som PSE (centrallåspumpen) för övrigt, bara det att dörrtillslutarpumpenheten är försedd med större pump och elmotor.
det låter helt enkelt som att man skulle kunna få lite turbo på centrallåset med en dörrslutarenhet, eller i nödfall eventuellt ha en centrallåsmotor med pump som dörrtillslutarpump?
swampmonkey skrev:Skönt att det löste sig!
(Men hör av dig nästa gång du söker delar i panik, råkar stå en w140 400 på gården här nu som utan tvekan hade kunnat vara utan spännare en längre tid)
Marie skrev:swampmonkey skrev:Skönt att det löste sig!
(Men hör av dig nästa gång du söker delar i panik, råkar stå en w140 400 på gården här nu som utan tvekan hade kunnat vara utan spännare en längre tid)
Det löste sin nog på bästa sätt. Ett remhaveri på Autobahn hade varit betydligt värre.
Inte trodde jag att du hade någon W140 längre. Den förra högg du ju upp och jag köpte ett knippe delar av dig. Därför hade jag inte en tanke på att du skulle kunnat ha någonting. Jag tackar för erbjudandet och skall notera att du kanske kan sitta på delar nästa gång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster