swampmonkey skrev:Dessvärre i kiruna, men en frisk w115 med den motorn för 18papp tycker jag känns riktigt bra.
sedan vet man ju inte om allt är uppspacklat, och rostar sönder på ett halvår.
http://www.blocket.se/kiruna/Mercedes_2 ... ?ca=15&w=3
hade jag inte redan införskaffat mig mer än tillräckligt med projekt hade jag nog iaf ringt och kollat hur seriös gubben som säljer verkar.
greven skrev:swampmonkey skrev:Dessvärre i kiruna, men en frisk w115 med den motorn för 18papp tycker jag känns riktigt bra.
sedan vet man ju inte om allt är uppspacklat, och rostar sönder på ett halvår.
http://www.blocket.se/kiruna/Mercedes_2 ... ?ca=15&w=3
hade jag inte redan införskaffat mig mer än tillräckligt med projekt hade jag nog iaf ringt och kollat hur seriös gubben som säljer verkar.
javisst var det rätt,Bilen vart uppsvetsad för 10år sedan.Bytta skärmkanter bak,samt lackerad och renoverad motor.Dock så var väl dieselpumpen inte den bästa...lär ju inte växa på träd till en 3.0.Och höger framdörr påkörd av en skoter....
Står i Karuseando,dvs 30mil!!! från kiruna..
greven skrev:
Jo,nog hittar jag väl en compakt vad det lider,åker ev upp till Dorotea och tittar på en 240d i veckan.Iof var framskärm samt bakluckan angripen av rost.Trösklar,skärmkanter&domkraftsfästen helt ok.Dock satt en turbo monterad på denna,vet ej hur bra detta är på en gammal 240d knota.
kalle59 skrev:Å så konverterar man inte en 230/6 till diesel eftersom det är helgerån på en så pass ovanlig bil, en bensinare är en bensinare och en diesel en diesel.
Det hela är lite som ett könsbyte på en människa lr hur![]()
Mvh Kalle
240D 3.0-75
300 SE-91
greven skrev:kalle59 skrev:Å så konverterar man inte en 230/6 till diesel eftersom det är helgerån på en så pass ovanlig bil, en bensinare är en bensinare och en diesel en diesel.
Det hela är lite som ett könsbyte på en människa lr hur![]()
Mvh Kalle
240D 3.0-75
300 SE-91
Nä,konverterat är helt ointressant.Det skall vara original.Ser ingen mening med att bygga om från bensin till diesel.
Det du sparar är ju småpengar,för att säga inga pengar alls.Dessutom våldar detta vår miljö. Finns ingen vits med att åka gammal mercedesdiesel idag.En 220-240 drar mellan 0.8-1.0 l diesel per mil.En nyare diesel runt halvlitern.En "sk miljödiesel" (GUD VAD JAG HATAR NAMNET MILJÖDIESEL,MILJÖBILAR) Det finns inga miljöbilar!!!!finns inte en biljävel som är hälsosam för vår miljö!!.Men en sk milödiesel drar mellan 0.3 till 0.5dl mil.Jag körde en citoen 1.6 hdi,denna drar 0.46 med automatlåda.Skattebefriad i 5år!! Nya Skoda superb drar ca 0.3 långfärd.
Så att konvertera en gammal fin bensinbenz till diesel,detta borde faktisk vara förbjudet.
Jag håller med Sylwe där till viss del.Defenitivt skulle konvertering inte vara tillåtet.
Jag vill ha en dieselcompakt främst till att finåka i lite på sommaren,inte som bruksbil.Det drar dom för mycket bränsle för,samt skitar ner miljön aldeles för mycket
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster