av Kalhult » 2010-10-21, 22.04.16
Hejsan!
Jag har en 200 -88 förgasare som är något så otroligt trött. ( typ samma drag i den som i en gammal lada niva). Samt så vill den gärna stanna när man släpper gasen när motorn är kall.
Jag har bytat stift, tändkablar, rotor, fördelare, olja mm.. Jar har kollat vaccum slangarna & bytt ut nästan alla i motorrummet då det var en hel del med sprickor. Plockade ner förgasaren i molekyler & rengjorde allt noga samt kollade förgasarfoten. Men bilen är fortfarande lika slö. Finns det något man kan göra så att man får den att bli lite piggare? Kör nämligen en hel del med tungt släp efter bilen & det är lite jobbigt att behöva växla ner till 2-3:an för att komma upp för backarna. samt så kommer man knappt upp i 80 med ett släp efter på 13-1500kg.
Har även problem med centrallåset då det inte funkar. Har kollat vaccumpumpen som sitter under baksätet & den funkar när man kortsluter reläerna själv. men när man vrider på nyckeln så händer det inget. så jag undrar om det är någon som kan ha några tips ang. detta?
// Kempa
MB 200 -88
Pontiac TransSport 3,1 -90
Vw Caddy -91 ( http://golfetta.forum24.se/golfetta-about2406-0-asc-0.html )