Marie skrev:Jag har ingen erfarenhet av så gamla vagnar som 108, men de nyare automaterna 722.3 och 722.4 har plastbussningar i länkaget mellan spak och automatlåda. När dessa plastbussningar blir tillräckligt slitna faller de bort och ett glapp i överföringen mellan spak och låda liknande det du beskriver uppstår. Detta medför att lådan kanske inte ligger i det läge som motsvarar spakens läge. Byt ut plastbussningarna som en första åtgärd!
Wavemaster skrev:Marie skrev:Jag har ingen erfarenhet av så gamla vagnar som 108, men de nyare automaterna 722.3 och 722.4 har plastbussningar i länkaget mellan spak och automatlåda. När dessa plastbussningar blir tillräckligt slitna faller de bort och ett glapp i överföringen mellan spak och låda liknande det du beskriver uppstår. Detta medför att lådan kanske inte ligger i det läge som motsvarar spakens läge. Byt ut plastbussningarna som en första åtgärd!
Hej Marie
Tack för ditt svar. Du hade absolut helt rätt i att det var bussningen i läckaget under växelspaken som var helt slut och föll isär när jag tog på den. Nu har jag bytt bussning och nu känns det mycket tightare i växellägena.
Mvh//Lars
celberg skrev:Jag hade precis samma på min W116 för några år sedan. Den har ju växelväljaren på rattstången och jag var också tvungen att trycka till lite extra och faktiskt hålla uppe spaken när jag skulle starta. Spaken föll ju ner av sin egen tyngd. Fantastiskt att du fick tag på de grejer du behövde. Själv fick jag tillverka nya bussningar, men valde bort plasten och tillverkade av vävbackelit. Funkat perfekt sedan dess.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster