Billig i drift hittils, vi fick bilen fulltankad med blankdiesel vid köpet för tre och ett halvt år sedan, idag är vi nere på halv tank.
AmeliaW109 skrev:Fick hem en radiator idag. Inte original men troligen nära samma kvalitet som original.
Mina erfarenheter visar att sådana produkter (kylare, kondensorer, radiatorer) kan tillverkas med nära nog originalkvalitet och passform. Tag till exempel BEHR kylare och jämför med Nissen kylare, vilka skillnader och eventualla brister finns?
Endera dagen kommer LEO in i verkstaden för att få radiatorn utbytt. På dessa bilar (och många andra) innebär det att demontera stora delar av inredningen framtill framåt torpedväggen. Tur att man har gott om tid
Skitgubbe skrev:AmeliaW109 skrev:Fick hem en radiator idag. Inte original men troligen nära samma kvalitet som original.
Mina erfarenheter visar att sådana produkter (kylare, kondensorer, radiatorer) kan tillverkas med nära nog originalkvalitet och passform. Tag till exempel BEHR kylare och jämför med Nissen kylare, vilka skillnader och eventualla brister finns?
Endera dagen kommer LEO in i verkstaden för att få radiatorn utbytt. På dessa bilar (och många andra) innebär det att demontera stora delar av inredningen framtill framåt torpedväggen. Tur att man har gott om tid
Nu väcker jag nog en gammal tråd? Men jag har precis bytt till en Nissen kylare på min 230E-82 och passformen var perfekt o verkar fungera bra fast det är värmebölja ute. Så jag är nöjd
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst