av AmeliaW109 » 2024-03-27, 22.01.43
Gammal tråd, det är osäkert om de medlemmarna fortfarande är aktiva.
Personligen skulle jag misstänka tillsatsluftsliden, den komponent som genom extra luft ska ge högre tomgångsvarv vid kall motor, och sedan gradvis stängas när motorn värms upp.
Men det finns fler möjliga felkällor, jag vet inte vilken felsökning du redan har gjort. Om du behöver dokumentation så har jag en del material som behandlar KE och K-jetronic. Kan skicka med epost isåfall.
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)