Var tacksam att det inte är en W140 du skall byta på. Att byta värmeelement torde vara ungefär samma jobb som att byta förångare i luftkonditioneringen på den.AmeliaW109 skrev:Endera dagen kommer LEO in i verkstaden för att få radiatorn utbytt. På dessa bilar (och många andra) innebär det att demontera stora delar av inredningen framtill framåt torpedväggen. Tur att man har gott om tid
AmeliaW109 skrev:Jo, W123 är nog på många sätt enklare att jobba med.
Men jag har bytt kupéfläkt och radiator på W109 med AC. där fick jag ta isär och tömma AC-systemet för att komma åt. Ratten och framstolarna kunde sitta kvar men i stort sett allt framför instrumentpanelen fick demonteras.
När jag bytte kupéfläkt på V126 (efter cirka 47.000 mil) så blev jag förvånad över hur enkelt arbetet var! Helt klart avsett för att kunna göras utan omfattande demontering.
Att byta kupéfläkt på W/S124 är ett större jobb, det görs utifrån (från motorrummet) men innebär mycket demontering av luftgaller, vindrutetorkare och diverse plastkåpor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster