av AmeliaW109 » 2022-03-15, 21.01.49
Det är nog som osla skriver, men som sista åtgärd kan du ju sänka bakdelen så att bilen står någorlunda i våg. Lufta igen och se till att burken är helt full som Kölis skriver.
Om det inte blir bra då så är det nog dags att byta (eller renovera) huvudcylindern.
Kuriosa: För dryga 20 år sedan hade jag samma problem på en W124, var beredd att byta huvudcylindern. Efter tips från en mer erfaren 124-mekaniker kunde jag lösa problemet genom att hålla burken fylld med råge, och lufta bakbromsarna.
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)