av AmeliaW109 » 2020-09-09, 20.05.11
Nu har jag haft tid att felsöka:
. Vakuumpumpen fungerar och det finns inga stora läckor i systemet. Bromsservo fungerar som det ska etc.
. Vakuumdonet på insprutningspumpen fungerar: När jag kopplar vakuum direkt dit stannar motorn direkt,
. Ibland går det faktiskt att stänga av motorn med startnyckeln, så det kanske bara är en ventil där som kärvar ?
Kul att det mesta ändå fungerar på denna klassiker. Jag har ju länge vetat att W123 är genuin MB-kvalitet, men det är först nu som jag får känna på denna kvalitet i praktiken. Detta tack vare min kära dotter som blev förtjust i denna vagn

Det stora projektet är rostlagning, det får ta sin tid. Allt annat är nästan som nytt på denna 38-åring efter måttliga 64.000 mil.
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)