Har ett problem igen och vänder mig till experterna här på forumet.Har en 1995 w124 kombi där spolarslangen har gått av där den är böjd efter gångjärnet upp till huven och spolarmunstyckena.Och ser att denna armerade slang har 2 tunna kablar ingjutna i en del av slangen och sedan går denna slang med kablar upp till en vit klump som sitter med nån sorts gummihölje i bakkant av huven rakt ovanför batteriet.
Och sen går det även upp 2 kablar med svart tyghölje till huven på förarsidan som tydligen går till spolarmunstyckena.Men nu har jag kollat med Mercedes och denna spolarslang med ingjutna kablar kostar 900kr.Därför undrar jag hur funktionen är på dessa olika kablar och den vita klumpen som fördelar ut spolarvätska till dom 2 munstyckena på huven.
Är denna vita klump en extra pump som ska sätta fart på spolarvätskan och behöver ström eller är det bara en fördelare som ska fördela ut ström och spolarvätska till dom 2 munstyckena.Och är spolarmunstyckena uppvärmda på dessa bilar så kablarna från höger och vänster är till detta och känner man att man inte behöver ha uppvärmda munstycken på gammel bilen så kan man koppla ur elkablarna och bara dra en billig vanlig slang från splarbehållaren till den vita klumpen.
Har sett enkla konstruktioner på andra äldre bilar med typ t-koppling som fördelar vätskan till dom 2 munstyckena och inte som på dessa bilar.Men varför göra nåt enkelt om man kan göra det svårt