osla skrev:tänkte låna tråden lite om det går bra?
frågan jag har är om omega oljan till sjungande klumpar, ska man enbart ha omega i klumpen eller ska man bara blanda i lite omega i den "vanliga" oljan?. samt fungear den till sjungande växellådor också då jag även har en sjungande 5:a i ena kombin, manuell
Marie skrev:osla skrev:tänkte låna tråden lite om det går bra?
frågan jag har är om omega oljan till sjungande klumpar, ska man enbart ha omega i klumpen eller ska man bara blanda i lite omega i den "vanliga" oljan?. samt fungear den till sjungande växellådor också då jag även har en sjungande 5:a i ena kombin, manuell
Omega 690 är själva kuggväxeloljan.
Omega 917 är en tillsats för att friska upp stelnade simmerringar/gummitätningar.
Eftersom jag gissar att fempetaren i fråga är av släktet Mercedes skall den väl ha ATF och då är Omega 690 sannolikt inte rätt. Hur Omegas ATFoljor påverkar sjungande lådor vill jag inte uttala mig om, det har jag inte provat.
AmeliaW109 skrev:Eftersom tråden redan är kapad (lånad) vill jag passa på att ställa frågan: Vad är det som gör Omega 690 så speciell jämfört med vanliga API GL-5 hypoidoljor ? Har den några unika tillsatser som kompenserar för slitna kuggdrev eller pinjonglager ?
Jag blir verkligen tacksam för saklig upplysning...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster