av Marie » 2018-11-26, 03.23.55
Eftersom bränslepumpen är en membranpump är det helt korrekt att bränslet kommer stötvis. Det skall vara så.
Nu när förgasarmembranet är uteslutet, blir nästa misstanke sk*t i förgasaren så att flottörventil eller huvudmunstycke satts igen.
Detta stämmer också väl med att bilen stått en längre tid och nyss åter tagits i bruk. Bränsletankar är inte ytbehandlade invändigt, så stillastående kondensvatten i tanken leder osvikligt till rostangrepp, och rostflagor sätter då igen bränslesystemet. Stromberg- och Pierburgförgasare är enkelt konstruerade, och är bara membranet friskt, rätt olja i dämpcylindern, trottelnålen och huvudmunstycket inte utslitna, och bränslenivån i flottörhuset rätt inställd, så skall de i princip fungera.
Mercedes 400SE W140 -92
Förbrukat:
Mercedes 200TE S124 -90
Mercedes 300SEL V126 -89
Mercedes 300D Lang V123 -86
Mercedes 200 W123 -85
Mercedes 240D W123 -80