mbhuset skrev:Hej,
det vanliga på dessa bilar är att o-ringarna på pumpen vid anslutningen av insprutningsrören tar slut. Köp 6 nya o-ringar och 6 st kopparbrickor. Kostar kanske 150-200 kr. Antar att bilen startar bra om du ställer den med nosen neråt i en backe, står du andra vägen rinner dieseln ur.
osla skrev:konstigt, har funnit bilar häromkring som läkt ganska duktigt i oringarna nere i pumpen, men aldrig varit svårstartade. hur ser returslangarna ut på spridarna? fast även bilar som läkt lite där har brukat starta som dom ska, men lätt och billigt att byta dom, samt oringarna nere i pumpen. man får lossa spridarrören, sen lossar man plåtarna som sitter som spärrar för hylsorna/anslutningarna till spridarrören, och använder dom plåtarna för att lossa på hylsorna, man får bända med en mejsel eller knacka på plåtarna
Kölis skrev:osla skrev:konstigt, har funnit bilar häromkring som läkt ganska duktigt i oringarna nere i pumpen, men aldrig varit svårstartade. hur ser returslangarna ut på spridarna? fast även bilar som läkt lite där har brukat starta som dom ska, men lätt och billigt att byta dom, samt oringarna nere i pumpen. man får lossa spridarrören, sen lossar man plåtarna som sitter som spärrar för hylsorna/anslutningarna till spridarrören, och använder dom plåtarna för att lossa på hylsorna, man får bända med en mejsel eller knacka på plåtarna
Precis vad jag tänkte skriva, returslangarna. De är väl bara påtryckta utan klammer har jag för mej? Hade problem med dom på mina två dieslar jag haft, 220D/8 och 508D. De två första och sista MB dieselbilar jag har köpt och kommer att köpa. Billigt att pka med? Nej, enbart problem. Bensinarna bara går och går..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst