Nu är tack vare forumet allt inhandlat,

väntar bara på ventilkåpspackningen från MB classic då ventilspelsjustering ska till.
Bakaxel olja , 2 liter Castrol 90 Slip köptes på Mekonomen, 5 liter växellådsolja Castrol ATF Dexteron III , kylarvätska ( blev någon blå koncentrat ) också 5 liter, motorolja Castrol 20/W40 mineral, 6 liter, filter samt oljeplugg.
Luftfilter såg sprojlandsnytt ut, likaså tänddelar så dessa låter jag bli.
Broms och servovätska vet jag ännu inte volymerna så det väntar jag med till våren, bilen ska ändå köras i max 3 månader till innan vinterdvalan. Känns som prio efter grundservicen att hitta och fixa vattenläckan. Får se vas som händer när jag bytt fönsterlisterna ( kommer också frän MB classic tillsamans med ventilkåpspackningen ).
Dräneringen i dörrarna verkar schysst ( hade loss bägge dörrsidor, fixade de jättefula 80 tals högtalarna mot mycket mera diskreta små 4" högtalare ( när någon redan sågat ut fula håll i dörrsidorna

), dränkte insidan med linolja, smorde in vevmekanismen, fixade lösa sidohandsfacket och klistrade dit ljudämmpningsmattor ).
Dräneringar från takluckan är också rena ( löper dock ut i mitten på dörren vid gångjärnen - kanske tar sig vatten in där då dörrlisterna också är trötta?).
Torpedväggens dränering under ventilatinsgallret verkar svårt kontrollera då gallret tyvärr är fastnitad istället för fastskruvat??? Synd - kanske måste man borra ur nitarna för att kunna ta loss gallret och kika in/rengöra??? Jag kunde dock inte under bilen hitta någon dräneringsslang för ventilations/torrpedvägens balja, fast det måste finnas där någonstans? Annars hade jag kört in något , vajer, tråd, i slangen och känt om drt är rent och fritt.
Och sen ska bilen in på lokala MB guru för justering av förgasaren ( varven sjunker på tok för lågt när man läger i drive - har för mig att jag läst att någon ventil ska känna av detta och kompensera varvtalet för ökad motorbelastning).
Någon har satt dit manuell choke, så start är inga problem emellertid.
Tack allihopa .