av swampmonkey » 2015-06-06, 18.02.14
har skruvat grejerna med dörren öppen, men blir ju en helt annan manöver när dörren är låst,
coupen står dessutom så till att jag får klättra in genom sidorutan för att kolla, så mindre sugen på den manövern.
coupedörrarna var det dessutom längesedan jag hade isär, så minns inte om det var någon markant skillnad mot sedan/kombidörrarna.
öppnar du i handtaget, så ska den ju "tvinga" dörren att låsa upp, enda förklaringen jag kan komma på ifall den inte stått utomhus jättelänge är att det trillat ner någon plast, eller skit som blockar grejerna..
finns ju en "plasthylsa" som 'brukar' kunna spricka, som gör att det inte går att låsa med nyckel, men de ska inte ge det fel du beskriver.
vacumslangen kommer ner där du vilar fötterna på passagerarsidan, gul med grön rand, samt gul med röd rand, röd för att låsa, grön för att låsa upp, men det förutsätter ju att du även har hela membran i vacumprylarna där.
det kan gå att blåsa i den röda slangen ifall den gröna membransidan är trasig, men blås inte med tryckluft, om du inte begränsar trycket ordentligt.
tryckskillnaden normalt är teoretiskt max, 1bar. (vacum vs atmosfär)
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com