petgre skrev:Det var ytterligare ett bra tips :-)
Aldrig tänkt på, kylsprej. Med långt rör. Det är ca 25-30 cm och trångt som bara den. Samt varmt.
Ska köpa en burk och ha i skuffen, även om det väl vore den om det händer igen de närmsta 100 000 km ...
//Peter
petgre skrev:Tack Jörgen, låter bra!
Sen, funderade lite, en burk kylarspray i bagaget, varmt på sommaren.
Hur bra är det att ha denna med??
Brukar stå max 60grader eller liknande...
//Peter
petgre skrev:Väder = April - Oktober!
Ledsen, men jag har en helt annan inställning till bilen.
Har jag köpt den så njut av den. Den är gjord för regn. Skitväder, lera, hottentotter och annan skit. Dock inte salt. Kör, njut. Den dagen jag ska endast ska köra min bil i solsken, 25+ grader osv. Då dör bilen. Och jag. Flertalet "hobbybilar" skits sönder av att inte användas.
Refererar till "Bengan" på MB Verkstaden i Linköping, "har bara ett råd. kör, kör av helvete. 90% av alla strulbilar är de som inte rullar mer än i fint väder, 100-150 mil per år" och de är de vi ska laga varje år. Han är lyriskt varje år över min bil. Inte mye men den rullar ca 1000 mil per år.
Varje höst vill jag att han ska hitta något jag ska fixa, men inte fasen blir det något. Den har ändå gått 150 000 KM.
Har tjänstebil, rullar endast i tjänsten april-sept. Skulle inte falla mig in att sitta i sur Tiguanen när min dag är gjord bara jag hör V8:an starta.
NJUT!!
Eller som Bengan säger KÖR - den är gjord för att köras!!
ps. Här glider Sylwe in med 410 000 km men det är bara en bekräftelse på mina funderingar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster