en 220d är kanske någorlunda lätt att få i styrservo i,
men det är inte allt för mång som säljer både servopump och styrsnäcka till ett överkomligt pris, minns jag rätt var det även lite olika längd på rattstången, men det borde gå någorlunda lätt att fixa.
-
jag hade nog behållt styrningen som den är, en 220d är någorlunda lätt, och såfort man fått lite rull på hjulen är den generellt sett lättstyrd, sålänge du inte kör breda lågprofildäck. (ENORM skillnad i lättstyrdhet när jag gick till 175or istället för 225or här, även fast den inte flång nya 175orna gjorde den snorhal på vägen i förhållande, men så ska man egentligen inte köra med en w115)
--------------------------------------------------
angående din fråga om bakväxel över PM.
en 3.46 och 3.58 är ingen jätteskillnad, är 3.58orna dessutom billigare känns det som ett klart bättre alternativ. gissningsvis har de även gått markant kortare generellt sett, 300diesel mot 200/230/280 bensinare får ju generellt sett inte samma körsträcka under sin livstid.
när du byter bakväxel hade jag även passat på att byta sida på drivaxlarna, så har du ny yta att slita på. (om inte någon annan komer med en superbra anledning att inte göra så)
sen har du shims i klumpen, som håller drivaxlarna stilla, alla klumpar har lite olika mått, och så även drivaxlarna, så får du med sådana från skrotklumpen är det bra, även fast de kanske inte passar på dina drivaxlar i tjocklek. generellt sett fungerar det någorlunda rakt av, behöver du en tjocklek, så kan du alltid hojta så kan jag posta om du inte orkar tillverka själv, har en 10-15 brickor liggandes, dessvärre är de av ungefär två olika storlekar, kring 0.2mm och kring 1.1mm. finns reservdelsnummer på storlekarna, så går kanske att köpa från hedin.
http://mbturbo.com/how-to-change-final-drive-w115/du kan även komma åt och byta utan att gå genom bagaget genom att sänka ner bakvagnen och ta det underifrån, ungefär lika jobbigt ärligt talat.
http://mbturbo.com/how-to-change-final-drive-w123/