Är ny här och hittade hit av en slump när jag satt och googlade på ett problem som gör mig minst sagt galen.
Har en 190 -88 som precis slog om till 20 000 mil. Den går inte så mycket utan pryder mest infarten här hemma, men är i relativt gott skick.
För något år sedan servade jag bilen med olja, filter, luftfilter och stift. Därefter har den aldrig gått riktigt igen.
Lugn försiktig körning, inga problem. Acceleration med fullgas, som vid omkörning, oavsett växel så stryper den och man får släppa lite på gasen. Ett par gånger har den inte kommit igång igen utan dött. Efter c.a. en timme startar den lika fint igen.
Har sista dagarna kört ett 50-tal mil med den. Problemfritt!
Nu ikväll tänkte jag testa! Full gas på 1.an och uppåt. Svänger av vägen och accelererar fullt på trean.
Då blir det blurrblurr, saknar ner och jag växlar ner efterhand. Dör! Bogseras hem. Efter en timme nytt startförsök och då inga problem alls!
Förutom service ovan har jag bytt tändkablar, fördelarlock, rotor och ett nytt batteri! Gått igenom alla vakuumslangar och ser ingen som är dålig. Bränslefilter saknas av någon anledning på denna bilen.
Har noterat ytterligare en sak. Det har i alla år vi haft bilen (Köptes nästan ny) haft vacuum i tanken och det har "puffat" till varje gång man öppnat tanklocket. Detta är borta nu.
Varit inne på tändmodulen men osäker på om en dålig sådan kan ge denna effekten.
Skulle bli så oerhört lycklig om någon kunde ge mig tipps och leda mig in på "rätt väg"!
Hälsningar
Magnus