Peralm skrev:Lånar tråden ang tempmätaren, jag har precis köpt en 220D-70 där anslutningen på tempgivaren inte liknar någon elanslutning och ingenting är anslutet. En bit därifrån kommer en ledning som ser ut som ett kappilärrör måste man då byta hela mätaren?
Hälsn Pelle
yes tyvärr måste du nog göra det, de äldre mätarna var precis som du skriver ett rör/slang fylld med eter.
Nya mätare är dock inte tokigt omöjliga att få tag på, dock behöver du både byta ut mätarn samt koppla om i kontakten, svor över det där själv när jag mätte fram vad som gick var på en gammal mätare, och sen inte fattade varför det inte fungerade i bilen som råkade vara av nyare sort.
har båda varianterna jag stött på ordentligt uppritade vad som går var i kontakten, när jag nu ändå la någon timme på att felsöka problemet passade jag på att rita upp
(ska tydligen finnas en tredje variant med) så vi hoppas att du slipper en sådan

annars finns det ju två alternativ, antingen köpa en tempmätare på biltema och förstöra en fin inredning, eller försöka få tag på ett instrument där temgivaren fortfarande är ansluten och hel, och utan att kosta en förmögenhet