swampmonkey skrev:ska inte säga att det inte passar, skillnaden är dock att 290DT är byggd på samma block som om602 250dt, 250an heter om602.962 i turbovariant, 290an om602.982 typ.
samma grund alltså, varför grenrör mm passar.
220CDi är av motortyp om611 med dubbel överliggande kammar, dvs, borde vara fyra ventiler per cylinder. möjligtvis kan det passa mot om604an även den fyra ventiler per cylinder, en motor som aldrig kom med turbo alls förövrigt.
men jag hade inte gett det några höga odds.
200cdi, 220cdi är båda om611, 270cdi om612 femcylindrig osv
290 motor är lite av en uddamotor.
isåfall ska du ta ett 290grenrör och kapa av en cylinder, svetsa igen och lura dit det istället
men svetsa i gjutjärn är julite småroligt.
osla skrev:swampmonkey skrev:ska inte säga att det inte passar, skillnaden är dock att 290DT är byggd på samma block som om602 250dt, 250an heter om602.962 i turbovariant, 290an om602.982 typ.
samma grund alltså, varför grenrör mm passar.
220CDi är av motortyp om611 med dubbel överliggande kammar, dvs, borde vara fyra ventiler per cylinder. möjligtvis kan det passa mot om604an även den fyra ventiler per cylinder, en motor som aldrig kom med turbo alls förövrigt.
men jag hade inte gett det några höga odds.
200cdi, 220cdi är båda om611, 270cdi om612 femcylindrig osv
290 motor är lite av en uddamotor.
isåfall ska du ta ett 290grenrör och kapa av en cylinder, svetsa igen och lura dit det istället
men svetsa i gjutjärn är julite småroligt.
jo att det är samma block som 250in vet jag. är nog ingen stor chans att cdin skulle passa mot 601:an
swampmonkey skrev:osla skrev:swampmonkey skrev:ska inte säga att det inte passar, skillnaden är dock att 290DT är byggd på samma block som om602 250dt, 250an heter om602.962 i turbovariant, 290an om602.982 typ.
samma grund alltså, varför grenrör mm passar.
220CDi är av motortyp om611 med dubbel överliggande kammar, dvs, borde vara fyra ventiler per cylinder. möjligtvis kan det passa mot om604an även den fyra ventiler per cylinder, en motor som aldrig kom med turbo alls förövrigt.
men jag hade inte gett det några höga odds.
200cdi, 220cdi är båda om611, 270cdi om612 femcylindrig osv
290 motor är lite av en uddamotor.
isåfall ska du ta ett 290grenrör och kapa av en cylinder, svetsa igen och lura dit det istället
men svetsa i gjutjärn är julite småroligt.
jo att det är samma block som 250in vet jag. är nog ingen stor chans att cdin skulle passa mot 601:an
tänkte ifall du resonerade att ja 290TDTn är ju typ en CDI och passar 250an, varför skulle inte en 220cdi passa en 200d då?
Återvänd till W 114/115 Compact/8
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster