putta skrev:Då var packnings bytet gjort.....tömde ur all olja innan jag demontera oljenivågivaren...bytte packning och samtidigt dem två bultarna som håller givaren på plats och drog sedan åt vackert...fyllde på olja igen......tog en provtur men det kommer lite lite lite olja ändå,inte alls som innan men än dock tyvärr.....det verkar vara så att det kommer dem först minuterna för sedan när jag parkerar igen och torka av det lilla som kom och gjorde en runda igen så kommer det inget......??
Skall man jobba mer på det?
Samtidigt så tittade jag på ett annat ytterst litet olje läckage som befinner sig strax ovanför givaren och under styrservo pumpen och som jag tror är luftkonditioneringskompressorn....det sitter två bultar på under sida den som jag tycker det kommer lite olja från ? och dem provade jag att känna på och det gick att dra åt dem lite mer....efter det så ser jag inte samma läckage som lägger sig rakt under kompressorn på hasplåten/plasten men vad beror det på att dem är lite dåligt åtdragna....är det tidens tand tro?Är det normalt eller kan det komma olja från något annat runt kompressorn?
Bör man hitta på något med det här i så fall?
Inte nog med det så släppte gasvajern på provrundan men jag lyckades rulla tillbaka sakta och under luftrenaren finna att en lite plastbit i änden på vajern som jag hitta namnet på via Haynes boken heta Låsblock hade gett med sig.....har hittat en komplett vajer nu och tittar man via boken så ser det inte ut att vara svårt att byta ,eller?
Är jätte tacksam för den support man får från den här sidan ...TACK
//P
Kölis skrev:Om du nu kör på spillolja i dina bilar så måste det väl vara bättre att du tar reda på gamla oljan och slår tillbaka den igen. Motorn är ju van vid att gå på gammalt skit, den kommer säkert att skära ihop med ny olja i.
putta skrev:Tack SL500
Trodde att man var tvungen till att byta hela vajern då den är "nitad" i änden men det kanske då går att trä den nya plastbiten över den till rätt plats...har jag förstått rätt?
Är det i vanlig ordning direkt från mercedes man finner den delen eller någon annan snabb leverantör i dessa sommartider?
Tackar för hjälpen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst