400häst på en om606 sug är görbart, 500häst är mycket, framförallt om vi pratar hjulhäst och inte motorhäst. om du ska ha det hållbart iaf, men det är väl mest vad mitt folk sagt, mer går säkert, men vet många som kämpar för att nå 500motorhäst med om606turbon med.
men 400 motorhäst på sugmotor är den normala "toppen" jag stött på bland folk, och 100-200 till på turbomotorn, en super hx40 presterar bra vad jag förstått, och borde räcka gott för en sug om606a, sett effekt på 530hjulhäst med superhx40 och om606turbon.
skillnaden mellan sug och turbo om606an är för dig främst vevstakarna, de är svagare, och du kan alltså inte mosa på lika ordentligt med ladd, att då köra på en stor turbo som blåser sent, och sen inte kunna umpfa på ordentligt är kanske inte värt, "inte ordentligt" är väl fortfarande kring 2bars övertryck, så frågar du en bensintrimmare är det istället "väldigt ordentligt", om606 turbon vet jag folk som ger 3.5 bar regelbundet, och petat upp i 4 med.
finns folk som stoppar in sugkammen till om606 i sina turbomotorer, är tydligen lite högre/tidigare lyft.
skippa dubbelmassesvänghjul, håller inget vidare för effekt.
låda är väl lite vad du tänkt göra, men en bmw låda från 525 eller 530d är typ det starkaste,
525an = femväxlad 1:1 på femman.
530an = gs6-53dz, sexväxlad, starkare än 525ans, och överväxel på sexan.
svarvat/specialsvänghjul med sachs 765 tryckplatta, och sen lite vad du nu vill köra för koppling, vissa kör kevlar, andra sinter, eller tilton
vad gäller pump, på om606 w124an har du RS203 på pumpen, den mest eftertraktade av dem, beroende på vad för element du får istoppade, och inställningar får du olika CC, 7mm, 7.5 eller 8mm
finska Mynä nöjer sig med runt 200cc som mest, 530hjulhäst om606an har Mynä 8mm och 205cc, medans Dieselmeken Göran i Aneby gärna jagar cc, och rör sig uppåt 250cc numera på sina värsta.
ett alternativ är att sälja din rs203pump till dieselmeken, få lite mellanskillnad, och en rs157 eller vad det nu är tillbaka, räcker gott för din tänkta effekt, blir lite billigare pumpbygge, och dessutom mjukare gång. skillnaden är i kammar och regulatorn.
dieselmeken tar runt 9tusingar för en 8mm pump med sin egenbyggda Alda. någon tusing mindre för 7.5mm element. förutsatt att du skickar in en pump, kostnaden är alltså ombyggnationen.
vad gäller turboval mm så har fullboost67 bättre koll