600 hästar är nog bra mastigt, framförallt om du tänkt göra det på budget, tittar du på turbobanditen så är 600 hästar ur 3liters 24ventilaren en hög/bra effekt, sikta på 300 häst, och du har ett mer realistiskt mål, fortfarande både dyrt och meckigt.
bakaxlar och drivaxlar skjuter många, till stor del för att de idiotsänker bilen med, tro fasen att man knäcker både klump och drivaxlar när man får vinklar på knutarna, ger man fan i att tokrycka håller det bra, typ 530hjulhästar i en w123 diesel, och den har då saftigare med vrid än en bensinare. och det på originalklump.
w201an kan du ju sno klump från en w124a, och få lite grövre grejer med dessutom,
värre är det med växellådan, 717.450, , 717.403 och sen 716.6xx har du typ styrkestegen, 450an i vissa 300E w124or manuella, 717.403 i 2.3 16v w201 och 716.6xx i 220-270cdi sexväxlad stark låda.
den sexväxlade lådan verkar hålla ungefär som en sexväxlad bmw 530td låda, som båda (antagligen, mercan, bmw sexväxlad ÄR starkare) lite starkare än bmw femväxlad 525td, men mercedeslådan är ganska oprövad kontra bmw lådorna, och många tar ur bra med effekt.
en som kör med 716.654 lådan
http://youtu.be/QwIm93biIQg?t=29s---
du inser vilka pengar du får lägga på bygget för att få ur någon effekt? om du ändå ska kämpa är det kanske lika värt att investera i och stoppa ner en m103 3.0 eller m104?
---
och för guds skull, sno bromsarna från en större w124a när du ändå är igång, 300E + 400E tror jag ska passa rakt av, 500E gör det inte om jag vet rätt, men det detektivarbetet lämnar jag åt dig.
...
ska du inte ha tokmassa jättejobbig effekt så går det ju att fulbygga, typ som en bekant som stoppa på en turbo och egenbyggd insprutning på den gamle 2.8 litaren i w123an och fick ur 370häst. inte direkt det mest optimerade bygget heller

men någon galet enorm hållbarhet har du nog inte om du tänkt busa mycket.