låter ganska vettigt, tanken med bilen alltså.
skaffar du en av de femväxlade lådorna så får du elektronik, finns styrsystem för dem, men blir ju inte riktigt lika enkelt att få att lira fint.
satsa på en fyrväxlad, som ja, antagligen startar på 2an. byte av bakaxel lär ju bli väldigt aktuellt det med med tanke på den stolliga utväxling som m110 leker mot. (3.58)
m104 och om606 är absolut snyggare än deras 12ventilsditon m103 och om603.
har du automat idag, och automat i framtiden, är chansen stor att du slipper omregistrera bilen alls, bensinsexa på samma effekt, typ samma volym, och typ gammalt utseende båda två. m103 iaf..
har du katalysator idag blir det krav, har du det inte, så blir det inget krav, men extrakolla gärna det.
andra grejen att kolla upp är styrsystem för motorn, har ingen koll alls hur enkelt det är att flytta över till ny kaross, dieslar har en liten fördel på det där, mekanisk pump, se till att den får luft och diesel och det går
vad gäller trimpotentialer så är det någorlunda billigt/väldigt dyrt beroende på vilken väg du tar.