kalle59 skrev:Hej.
Det där låter rörigt, batteri till låset tyder ju på larm och då en fjärrdosa, har man tagit ur det ja då funkar ju inte c låset.
Att inte kunna låsa upp manuellt på förarsidan låter ju som att själva låscylindern antingen är borta eller trasig kanske pga inbrottsförsök.
Jag tycker du ska titta på vad han pratar om så vida du nu är intresserad av bilen för ingetdera är ju några konstigheter.
Åker du på att byta låscylinder i förardörren så ja då får du väl leva med en extra nyckel till att låsa upp med såvida du inte beställer ett originallås.
Med vänlig hälsning Kalle
kalle59 skrev:Inget nyckelhål skulle ju betyda att man satt dit ett handtag från en bakdörr och går verkligen det?
Är det alltså så att om man låser upp från passagerarsidan så låser den bara upp den dörren?
Om så är så är väl c låset ur funktion och oftast inget allvarligt, det kan vara att vacuum pumpen inte går igång men du bör nog titta på det hela för att bilda dig en uppfattning annars blir det konstigt att felsöka eftersom man måste ta det här steg för steg.
Med vänlig hälsning Kalle
Marie skrev:Jag har absolut för mig att Mercedes rationaliserade bort låscylindern på förardörren nån gång runt 1994. Det var väl inte helt lyckat, så den återinfördes i all tysthet ett antal år senare.
Sen är ju problem med IR-låsarna inte helt okänt.
Dels tappar IR-nyckeln ibland synkningen med bilen när batteriet i nyckeln tar slut, dels - och det är väl troligt i detta fallet - är det inte helt okänt att centrallåspumpen tar ut förtidspension, vanligen pga bränd elmotor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster