kalle59 skrev:Nu blev jag nyfiken eftersom jag behöver lister till min compakt, har du swampmonkey monterat dom du köpte och isf undrar jag om dom passade väl?
Med vänlig hälsning Kalle
har monterat en av dem, (bilen hade alla utom 1 monterad redan)
fick tag på den sista NF vilket jag misstänker står för eftermarknad, kvar har de bara originalgrejerna, och de ska väl antagligen passa bättre (kostar dock de dubbla)
den vart lite tjorvig i början, och man får grisa en del med kontaktlim, men tyckte nog allt att jag fick till det bra, ibörjan var dörren dock sjukt "spänstig" men det släppte efter några dagar stängd, nu står den undanställd, men misstänker att det bara blir bättre med tiden....
meckigt att montera på w115 (finns typ en skruv som sitter skruvad nerifrån rutan upp där listen ska gå, men den är å andra sidan det svåraste, ihop med att få kanten frammåt att sitta bra (på bakdörrarna främst) den sitter ju med några slags plastclips som inte riktigt sammarbetade med min list (eftermarknads somsagt ifall det spelar roll.)
fungerar bra nu, och listen känns grymt bra, gedigen och tjock...
har även bytt bakluckelisten på en annan kompakt, eftermarknads där med köpt från en svensk-snubbe, och det fungerade fint där med... passformen var bra, även fast själva monterandet är en del teknik...
som Sylwe sa till mig, plocka på er lite andra delar samtidigt, typ krängningshämmar stag i stål, plastclips och småpryttlar tog jag med, frakten är såpass dyr, men delarna billiga.
(krängningshämmar stag i stål till w115 kostar drygt 250:- styck i sverige, w123ans i plast som passar w115 (och som dock ska hålla lika bra) ligger på drygt 120:-, och de i stål från tyskland tror jag landade på 110:-...
skitpotatis i pengar för en del, men ja...