Hej.
Var som sagt inget illa menat Sylwe och självklart förstår jag också att ni inte sitter och hård bevakar. Var bara att jag inte fick någon vidare förklaring på vad för grejer som passar med varandra och vad jag ska leta efter på skroten osv när man är ny inom ett bilmärke.
Att säga "köp en 2.5L Diesel motor" säger inte en person så mycket (inget ont mot någon) utan är bara en förklaring för min del iaf att jag inte förstod vilka modeller eller för motorer som passade på min bil. Jag har hållt på med volvo en del och där passar 240,740 och 940 modellerna hyfsat sinsemellan och även motormässigt (lite fixande självklart men),tänkte om det var något liknande med Mercedes.
Ok tack för svaren!! Nu vet man lite mer om växellådorna med. Är bilarna högvarviga på motorvägen eller? Ja kardan har jag faktiskt tänkt på också om man ska ta bort den om jag bogserar den. Är nog smidigast!
Och ja varför jag fastnade för bilen är ju dels att den var ganska fin och sen att jag får den ganska billigt. Sen kan det vara lite kul att "lära känna" Mercedes lite också
Men som sagt största hindret just nu är att skrotarna och även mercedes själva inte riktigt visste om man kunde ta en vanlig 2.5L Diesel 5:a och bara stoppa dit turbon så att det skulle fungera (skrotarna hade ingen turbo diesel inne). Däremot så borde det ju som sagt gå att köpa bara blocket isåfall för det måste väl vara likadant? Vad tror ni?
Mvh
Peter