sl500 skrev:Tänkte byta motor om topppackninga går (hört av er att dem har problem) och här på mercaforumet sa en kille att det va 200 å 300-24v som hade topppackningsproblem
kunde du inte läsa innantill![]()
200 har problem med tändmodulen.
300-24 problem med top-packningen
har jag nu förtydligat mig så att du fattar det hela![]()
en 200 88.a är inte det enklaste att uppdatera med en 230e motor.
har två separata elsystem.
kör tills skiten rasar sedan till skroten.
osla skrev:ur med bensin skiten och i med en 200 eller 250D. besikta den först så du har ett år att köra med bensin skatten innan du reg bessar, eller så byter du motor inför varje besiktning. känner en som gjorde det på en golf tror jag de var, bilen var en bensinare från början som han konverterade till diesel, men inför varje bess så böt han till bensinaren. det blir nog det billigaste du kan göra
sl500 skrev:osla skrev:ur med bensin skiten och i med en 200 eller 250D. besikta den först så du har ett år att köra med bensin skatten innan du reg bessar, eller så byter du motor inför varje besiktning. känner en som gjorde det på en golf tror jag de var, bilen var en bensinare från början som han konverterade till diesel, men inför varje bess så böt han till bensinaren. det blir nog det billigaste du kan göra
va säger man![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
visa respekt mot andra som inte gillar att köra diesel
med att vårda språket
Kölis skrev:sl500 skrev:osla skrev:ur med bensin skiten och i med en 200 eller 250D. besikta den först så du har ett år att köra med bensin skatten innan du reg bessar, eller så byter du motor inför varje besiktning. känner en som gjorde det på en golf tror jag de var, bilen var en bensinare från början som han konverterade till diesel, men inför varje bess så böt han till bensinaren. det blir nog det billigaste du kan göra
va säger man![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
visa respekt mot andra som inte gillar att köra diesel
med att vårda språket
Ja vad säger man, fjotisforum eller?
sl500 skrev:ur med bensin skiten![]()
jag är fattigpensionär men trots det kör jag en sl500 som bruksbil
skattemässigt går det nog ganska jämt upp mot en diesel då de ligger runt 7000.-
året mot mina 2800.- och lite dyrare bränsle.
trots mina 327ps 475 i vrid vid 4000 rpm
å 0-100 6,5 sec går den på litern. så är den fan så roligare
att åka än en Stuttgart-traktor.
har inget emot dieselåkare enbart mot dessa skattefifflande-konventerare
som åker snålskjuts på antusiastbils-hobbyns privilgerade regler om
skattefrihet. vansinne med denna rullande 30 årsgräns.
osla skrev:sl500 skrev:ur med bensin skiten![]()
jag är fattigpensionär men trots det kör jag en sl500 som bruksbil
skattemässigt går det nog ganska jämt upp mot en diesel då de ligger runt 7000.-
året mot mina 2800.- och lite dyrare bränsle.
trots mina 327ps 475 i vrid vid 4000 rpm
å 0-100 6,5 sec går den på litern. så är den fan så roligare
att åka än en Stuttgart-traktor.
har inget emot dieselåkare enbart mot dessa skattefifflande-konventerare
som åker snålskjuts på antusiastbils-hobbyns privilgerade regler om
skattefrihet. vansinne med denna rullande 30 årsgräns.
men min 250td ligger skatten på 3500 exakt (lastbils reg), köper diesel för 10 kr litern, då sparar jag ganska mycke pengar på mina 3000 mil per år. men visst, ingen ska ju säga vad man ska göra, man gör som man vill
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster