tebis skrev:som rubriken lyder så undrar jag vart man får tag i turbo grenrör från?
eller går det att sätta turbo direkt på original grenröret?
eller krävs de en operation? isf hur krävande är den? är en 5 cylindrig
är som sagt nybörjare inom turbo branschen om ni undrar
tacksam för svar mvh Tobba
swampmonkey skrev:tebis skrev:som rubriken lyder så undrar jag vart man får tag i turbo grenrör från?
antingen köper du grenrör från en tidigare slaktad originalturbo, hoppas på att hitta ett STT-kitt, eller svetsar ett själv, inget som växer på träd någonstans.
ingen direkt krävande operation om du "bara ska ha dit det" men för att få det att vara snyggt och bygga ett vettigt avgasssystem till grejerna, jo det är en del meck.
en femma icketurbo bör du nog inte turboladda speciellt hårt om den inte är tokfrisk och du inte väntar dig någon extrem hållbarhet.
tebis skrev:swampmonkey skrev:tebis skrev:som rubriken lyder så undrar jag vart man får tag i turbo grenrör från?
antingen köper du grenrör från en tidigare slaktad originalturbo, hoppas på att hitta ett STT-kitt, eller svetsar ett själv, inget som växer på träd någonstans.
ingen direkt krävande operation om du "bara ska ha dit det" men för att få det att vara snyggt och bygga ett vettigt avgasssystem till grejerna, jo det är en del meck.
en femma icketurbo bör du nog inte turboladda speciellt hårt om den inte är tokfrisk och du inte väntar dig någon extrem hållbarhet.
Jag hade tänkt ladda 0,3-0,5 bar har en liten turbo från en merca turbo tyvärr är den 6 cylindrig så grenrör passar inte.
Men oljan som ska till turbon och returen går den att koppla direkt till oljekylaren?
Spelar ingen roll hur fult det blir huvudsakligen är att den rör på sig
tebis skrev:Spelar ingen roll hur fult det blir huvudsakligen är att den rör på sig
Skulle gärna vilka se bilderna snart då jag får semester nästa vecka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster