av swampmonkey » 2013-05-02, 23.31.51
VAFAN! jag är trevlig!
och även fast jag blott är 23 så gillar jag ju konceptet med svartrök och grisar ner bilen med spillolja, våga inte insunera att jag skulle vara en politiskt korrekt miljönisse till ungdom, hujedamig!
skämt åsido,
förstår att det är en öm potatis, och givetvis ska man inte vräka ut spillolja hursomhelst, kan ju glädja herrarna med att oljan är utplockad "bra olja", inte gått speciellt länge, och även fast det är tyska spårämnen i oljan så kanske det skär lite i MB-hjärtat att det är nya BMW bilar som oljan är snodd från. den är såpass ren, att jag faktiskt kör den i kompakten med, betydligt bättre än de flesta nyare oljor för den delen vad gäller oljetryck, oljeåtgång och får den stå och sedimentera några månader så blir man ju av med allt bös.
Av mängden olja som vräks ut under bilen så stannar ju faktiskt merparten kvar där, och miljömässigt kan man ju tycka det är vettigare att underhålla en bil än att köpa ny var femte år, något som numera verkar vara kutym...
bevarande av klenoder pratas det om emellanåt, hur folk förstör, dagens ungdom är vandaler som råkar få på för stora fälgar, här har ni en ungdjävel som underhåller, återställer från idiotsänkningar och ser till att de värsta modifikationer plockas bort, svetsar skärmkanter, hjulhus och annat.
och knappast lägger jag ner det jobbet för att de ska rosta bort första vintern, nae, på med jävulskletet, i med motorvärmaren och kör som det bör göras. utan rostproblem...
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com