Kölis skrev:Är det inte hastighetsmätaren som lägger?
Marie skrev:ABS+varvräknare är en ekvation som brukar ge svaret OVP.
Med andra ord:
Kolla först säkringen på OVP-reläet, om den är hel så testa att byta hela reläet.
sl500 skrev:kan även bero på batteriet e laddningsregulatorn
sj
Kölis skrev:Ja det där reäet är tydligen orsak till de flesta elfel. Min yttertemperaturmätare visade plötsligt betydligt kallare än vad det var. Kollade givaren bakom nummerskylten och alla kablage, allt var som nytt och ingen oxid (bilen har gått 8000 mil..). När jag tog ut bilen över jul och nyår så visade det sig att elbakrutan inte gav effekt, knappen fungerade men det gav ingen effekt gentemot imman. Hade beställt ett nytt Over Volt Protection (OVP) relä som bra att ha del typ. Bytte relät och nu fungerar allt igen, kollade det senast idag då jag hämtade ut bilen för MHS vinterrally Snösvängen på lördag. Kul med en riktig veteranbil som troligtvis är den bästa vinterbilen som finns med Eberspächer, eluppvärmda säten, 4WD och allt.
Marie skrev:Kölis skrev:Ja det där reäet är tydligen orsak till de flesta elfel. Min yttertemperaturmätare visade plötsligt betydligt kallare än vad det var. Kollade givaren bakom nummerskylten och alla kablage, allt var som nytt och ingen oxid (bilen har gått 8000 mil..). När jag tog ut bilen över jul och nyår så visade det sig att elbakrutan inte gav effekt, knappen fungerade men det gav ingen effekt gentemot imman. Hade beställt ett nytt Over Volt Protection (OVP) relä som bra att ha del typ. Bytte relät och nu fungerar allt igen, kollade det senast idag då jag hämtade ut bilen för MHS vinterrally Snösvängen på lördag. Kul med en riktig veteranbil som troligtvis är den bästa vinterbilen som finns med Eberspächer, eluppvärmda säten, 4WD och allt.
Du kallar väl ändå inte på fullt allvar en W124 för veteranbil????
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst