tobbe-38 skrev:Efter många om och men, om jag ska byta bort Mercan eller inte men nu efter ja har fixat iordning den såpass så den är i bra skick, och allt krims krams funkar(tom elrutan bak) så har jag bestämt mig för att behålla den.
1..men han är lite jobbig å köra i längden, för han vibrerar/dånar så när man accelererar
det avtar med varvtalet. så ligger man på lågt varv på 4an och gasar så vibrerar de en del och dånar i hela karossen.
2..håller man även jämn fart på iaf lägre hastigheter så gungar bilen lite fram å tbx.
känns även som att bilen rycker lite i sidled ibland vi motorbroms och sen när man gasar till i svängar
3..slår även till i hela bakvagnen när man mer eller mindre motorbromsar och sen trycker till gasen så motorvarvet kommer ikapp varvtalet på bakaxeln märks på högre växel och lägre varvtal
4..Gissar på att de är de två grova bussningarna som håller fast hela bakvagnen i karossen som är slitna. tänkte byta dom och den bussningen som sitter bak på klumpen fastskruvad i tvärbalken bak.
5..sen ena övre länkarmsbussning höger fram har börjat glappa,
6..hardyskivorna och kardanbussningen är bra, knutkors har jag inte kollat, länkarmarna bak har ja inte kollat så noga men de verka glappfria,
7..Någon som vet vart man kan köpa dessa bussningar till humana priser, Mvh
tobbe-38 skrev:det stämmer nog som du säger Huckstar Den är ju en lång milare.
Jag hämtade en w123 300D idag som rullat 50.000mil och har vart automat, hur brukar skicket vara på klumpen då?
tobbe-38 skrev:
enklast borde väll vara att skifta över hela bakvagnen, dvs lossa hela paketet i ett.
Mvh
Återvänd till W 114/115 Compact/8
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster