swampmonkey skrev:det något större glappet du fått med 0.15 istället för 0.10 ger inget annat än lite mer spel, och alltså inga brända ventiler, möjligtvis skulle den bli minimalt slöare, och då pratar jag verkligen minimalt slöare.
var glad att det var åt det hållet, och inte att du ställde ventilerna på 0.10 med varm motor. men även det är helt inom felmarginalerna om du inte tänkt få igång bilen i 35 minusgrader.
fetta in kulorna i lederna, kolla att allt sitter åtdraget ordentligt osv, skruvar du ett varv eller två på kulan när den är losstagen så ändrar du ju måttet.
kolla även i ovankant uppepå motorn, hade en 300tdt med det problemet, du har en liten plastbussning som gasreglaget glider/snurrar på och när den slutar snurra och blir platt på en sida så fick jag precis samma problem som du. vet att samma typ av utväxling sitter på 230:6 och 250 motorn, så det är ju ingen jättechansing att även du har samma pryl.
ska se om jag kan ordna foto på mekanismen jag pratar om imorgon.
kolla över den, isåfall är det ett väldigt lättlöst problem, sitter med en liten spårryttare gör plastringen/bussningen i vilket fall.
edit:
http://mbturbo.com/mbturbo/gaslinkage-3 ... ent/yol7q/
det länkage jag tänkte på som gav liknande problem på 300tdt.
klicka på bilden för större bild.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster