av claespeter » 2013-02-09, 21.57.25
Allt efter W124 är bara trams...
Min bör ha gått omkring 37.000 mil nu, och visst får jag byta delar mer och mer ofta, men vafan - jag tror jag lägger omkring 2.000 kr per år, arbetskostnaden oräknad. Det är vad en -08 minskar i värde på en månad...
Jag har sett en graf över Mercedes´ bestyckning med processorer: Min -90:a innehåller några stycken. En ny Mercedes innehåller ca 120 processorer. Begriper ingen att efter tio år har hälften av dessa lagt av?! Vad gör man då? Jo, den som inte begriper byter dom, för åtskilliga tusenlappar per styck. Och en månad senare lägger tio nya av.
Bilindustrin är på väg mot sin egen död. När ingen längre kan rulla upp en sidoruta för hand är vi inne i en återvändsgränd. Vi itutas att vi ska röra på oss mer, men nuförtiden tycks detta inte gälla i bilen. Då ska vi trycka på en knapp, och så ska en elmotor göra det vi kan göra för hand på fem sekunder... Varför? Elmotorn kommer ju att sluta fungera någon gång.
Jag begriper inte. En ny bils värdeminskning det första året kan jag köpa en livstids förbrukning av Mercedes W124 för...
200 E årsmod -90 (skrotad vid 44.000 mil)
230 E årsmod -90 på väg mot 23.000 mil...
200 E årsmod -90 på väg mot 19.000 mil...
Medlem 4388