Spridarspetsar

Övrigt
Här har vi fri diskussion inom rimliga gränser.
Lämna gärna synpunkter på
forumet.
Alla förslag är välkomna

Spridarspetsar

UNREAD_POSTav Huggo » 2012-11-22, 11.00.12

Beställde spridarspetsar på nätet och minsta order 6 st a 4,50 dollar +frakt så totala priset vart ca 62 dollar och det får man vara nöjd med.Levtid max 15 dagar.
Letade efter en spridar provare men gör en egen för under en femhundring istället för ett par tusen och då kan jag ha den till alla mina bilar plus lastmaskin då jag fixar adaptrar till alla spridar sorter som jag har.Sedan är det så att tillverka prylen och se den funka är väl halva nöjet ungefär som att köra rally bygga bilen och anpassa den perfekt efter mina ideer och se den fungera som den ska ja det är rena njutningen.
Huggo

Re: Spridarspetsar

UNREAD_POSTav sl500 » 2012-11-22, 14.13.50

från usa tillkommer tull +moms + 100.- avgift till posten.
köpte en gång. för typ 100.-sek slutade på över 200.- sek.

spetsarna till den 20v ska skimsas in.

sj
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Huggo » 2012-11-22, 14.28.35

Vet allt sådant men fan så mycket bättre pris en att köpa från EU eller Norge.Och priset blir ungefär vad du betalade för en spridarspets, här får jag 5 st extra inget att klaga på.Bättre att lägga pengarna på stora bussen en att lägga pengarna i fickan på något snille som tar ockerpriser på allt.Sedan har man den förmånen att man sitter framför datorn beställer allt betalar med kort får en avi när prylarna kommer och när dom kommer så plingar det på dörrklockan och man får ett paket i handen Kan inte vara bättre.
När jag sålde sålde mig svetsar från Tyskland så låg man så nära inköpspriset man kunde för att gynna mina kunder och jag sålde bra med svetsar,jag gick runt och kunden var nåt så in i XXXX glad för priserna men tröttnade på det och körde enbart lackering och plåt då tiden inte riktigt räckte till.
Huggo

UNREAD_POSTav W115_220D » 2012-11-22, 14.32.11

sl500 skrev:från usa tillkommer tull +moms + 100.- avgift till posten.
köpte en gång. för typ 100.-sek slutade på över 200.- sek.

spetsarna till den 20v ska skimsas in.

sj

Paket som är värderade under $20 brukar slinka igenom tullen
Finns bara 2 sorters bilar, nya och begagnade Mercedes
W115_220D

UNREAD_POSTav sl500 » 2012-11-22, 14.36.01

nu vet jag ju inte vad du får. men min son bytte dom på mercedesverkstan
så dessa var väl då bosch orginal.

var ute för att en spets blev skjuten på traktorn
ändå var den servad några månader innan.

sj
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Huggo » 2012-11-22, 17.35.36

Har du skruvat med lastmaskiner traktorer bussar bilar mc lika länge som jag så blir man inte förvånad vad som kan hända med saker som sitter i fordon.
Tar man en ny BMW så är många saker tillverkade i Kina( vilket flertalet av alla produkter är)så rekommenderar BMW nissarna att man köper icke original prylar för annars går skiten sönder.och idag finns det inget som heter kvalite´längre för då skulle inte fordonen gå sönder så ofta.
Ta merca tex vad är kvalitet lacken ?? plåten ?? nix skiten rostar fortare än vad man säger aaa ta tex Audi dom kan inte göra en rostfri bil i vanlig plåt utan att det rostar därav övergången till aluminium.
Tydligen skall man köpa en KIA för att kunna använda garanti anspråken i sju år men bara om du servar bilen på deras verkstad men gör du det så kör man bekymmerslöst i sju år sedan kan man åka på tippen med den.
Likaså våra gamla Mercor vilken plåt ,kolhalten är förbaskat låg i den men det är väl några nedmalda gamla stridsvagnar från Ryssland som blev lämnad kvar under slutet av andra värlskriget.Man tager vad man haver sa Merca snillet som tillverkade plåten.Ser det på min 123 a fy fasen vad mjuk plåten är och tror man det inte så märker man det när man skall börja svetsa upp liket dom karosserna inte som en gammal hundfurti.riktig bonnaplåt i den,sedan kom ett snille på (Yogoslav) att den kommit ut vattenfärg och Volvo skulle spara en massa miljoner jo hej vad Volvona rostade på 70 talet det är kvalitet de,man kunde höra när plåten vart uppäten av rostmaffian.
Den enda bilfabrikanten som hade sämre plåt var väl Skoda tom Trabanten var bättre karosseri mässigt sett då den var gjord av bomull och hartz nästan i stil med Corvette glasfiber och polyester.
Därför är det inte roligt när man smälld med Vetten och när dammat lagt sig så står man där och kliar sig,men det är inget mot kolfiber det kliar något enormt dammet vill säga.

Annars ett bra tips är att använda 40 % fosforsyra att rostskydda bilen med.Är den rostig under som nästan alla nya Fordar är (har nämligen haft några sådana)typ Mondeo så köp fosforsyra hissa upp bilen ta en sray flaska lackspruta eller något att få ur syran med och spruta tre fyra gånger så skall ni se vad fint det blir och fosforsyran tar bara på rost och för den som inte vet det så används den i läsk,och får man eländet i ögonen så svider det som fan men händer inget då jag vet det av egen erfarenhet.och vid av syrning så använder man citronsyra som man har på för att neutralisera fosforn efter det kan man med fördel spruta på Epoxi (dock inget krav)och sedan en icke riktigt torkande rostskydds massa och spraya på.Biltema har bra enlitersflaskor som man kan hinka på under.
Har man mycket rostiga saker så släng ned det i ett upprört bad ca 20 grader och låt det ligga i några dagar men glöm inte bort det avsyra med citronsyra på med Epoxi och ni har en sak som är bättre en ny rostmässigt sätt.
Men vill ni inte använda syra så är det blästring som gäller sedan kan det vara många olika blästermedel som användes(finns fö en bra sida lack bläster mm som jag kan länka till om nu inte någon annan redan gjort det )
http://lackguiden.forum24.se/ där finns massor av tips och det som det är bra med den sidan är att man slipper alla moppeligister och annat löst folk utan bara riktiga svar rakt igenom.

Köpt många prylar till min jänk i USA och om det står gift (gåva)på paketet så släpper dom igen det.
Och om inte så spelar det inte så stor roll då det är fasiken så mkt billigare där.

En annan rolig grej med Amerika är deras storlek på allt och det är stort.
Volvo lämnade in en förfrågan till något företag på70 eller 80 talet och frågade om dom kunde få köpa vevaxlar av dom Inga problem sa jänkarna hur många hundratusen skall ni ha.Vart ingen affär.
Nej dags att slappa lite ta nya tag nästa vecka och börja skrota ned 124 an så jag kan åka med karossen till skroten så det blir en bil mindre på gården sedan ryker Saaben vilket är synd men sådant är livet.
Det är inte lätt för er grabbar och flickor att läsa mina jäkla svar då jag har den förmågan att gilla snacka och skriva men det är upp till var och en att läsa.

Lite snusk.

Någon som vet hur ett graviditetstest i Finland går till: Jo man tar en nhela kosken skruvar av kapsylen stoppar upp den i kussimurran väntar ett tag tar ut flaskan och om det är taget något ur flaskan så finns den folk där.Huva
Huggo

UNREAD_POSTav sl500 » 2012-11-22, 17.59.02

Det är inte lätt för er grabbar och flickor ........... :mrgreen:

jag fyllde 67 i augusti.............. 8)

sj
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Huggo » 2012-11-22, 19.34.16

Se där se där ännu en gammal man som skruvat med bilar nästan hela sitt liv.Är 60 började när jag var 12-13 år med mopeder Puch och någon jäkla HVA och man fick lära sig den hårda vägen det här med att dra pinnskruvar och det var inte några man drog av eller att få ur plugg he-veten med att knacka ur dom ibland gick det bra ibland sämre då skiten sprack.Tomos hade gängad plugg fö och den var bättre på så sätt att trimma sedan vid 15 vart det en jäkla massa hojjar bla en enstånka NSU som man höll på att köra ihjäl sig på och en DKW 250 som började wobbla något si in i xxxxxx då man kom upp i 80 blås en 98 kubikare med tankväxel ingen koppling och broms max fart 80 det var grejjer det.Kom ihåg när förgasaren lossnade och hojjen tok varvade mellan husen snacka om skräckslagen dom seckunderna den skenade inte kul att vara yngling då.KS100 som tvärstannade men aldrig när snuten var i närheten,16 vart det bättre då vart det en Opel rekord årsmodell okänd men den gick bra till man körde i diket med den.Ford Consul där jag genade i en kurva och någon hade lagt i en sten i kurvan och då vart det spännande att köra liket.Nästa obj vart tvåtakt Saab och med den så lärde jag mig att köra framhjulsdrift och helst på sjön då man körde ifrån det mesta.tvåtakts tiden minns jag bara bra minnen ifrån sedan köpte jag en Amazon och då började den mörka tiden med att lära sig åka bakhjulsdrivet snacka om bredsladdar i vareviga böj visserligen gjorde jag det med Saaben alltså åka på tvären vilket var så jäkla skönt man måste ha upplevt det när man kommer för fulla muggar ställer upp bilen och in i kurvan och ur med samma hastighet.Handbromsvändningar mm ja det är så man börjar fälla en tår.Ingide att räkna upp alla bilar man haft för då tar det ett par timmar men man lärde sig att skruva och tvåtaktarna vart jag speciallist på.Kunde allt om dessa och lite till(trimning),Sedan vart man hojjsugen och köpte sig en Norton Commando Roadster 71 splitter ny hos en firma i Eskilstuna istället för Rådes i Nyköping ungefär lika långt att åka från Norrköping och engelsk jädra dynga ja det finns inget värre ca 100 mil så gick avgaskröken tvärt av och insatsen i ljuddämparen lossade,kortslutning i dödarknappen ja fy fasen vilka grejjer.upp till Rådes och ville ha nya grejjer och gubbafan skulle sve ihop kröken med gas svets och då sa jag åt gubben gör du det så stryper jag dig med gasslangen och jag fick en ny krök men insatsen loppade dom dit.Vid 450 mil lät maskinen som en stenkross och då var jag tvungen att riva den och se på fan det fattas några stora kulor på vevlagret,Var fem men det skulle vara åtta det är engelsk kvalite det för att inte tala om engelska bilar man haft men den enda vettiga var väl hundkojjan som var bra innan vi högg upp den med yxa i två delar och slängde på tippen.Sedan vart det Volvo för slanten med ett litet inhop för några diesel Mercor 66 där 0-100 tog evigheter men billigt var det.Men troligtvis var det då som jag la grunden till mitt intresse för Diesel och på den tiden var det väl det slöaste man kunde åka bara en Loyd var väl slöare och det säger inte lite.Men dieseltraktorer där motorn kom till rätta där var dom överlägsna bensin modellerna med bränsle åtgången styrkan var lika och vridet spelade inte så stor roll när alla traktorer är nedväxlade ,däremot så större motorer gör en jäkla skillnad det märkte jag när min motor i lastmaskin skar (Ford naturligtvis)och någon tokfan sa att lastbilsmotorn i Custom caben var lika Å fan sa jag och hittade en långt nedanför Jönköping för några tusenlappar.Väl hemkommen så ur med motor och ställde den brevid och konstaterade att inte ett skit stämde.Framvagnsbryggan sitter i trågt som var gjutet på lastmaskin och i lastbilen aluminium va glad jag vart och till råga på allt så är motorn sne ställd bara där skulle jag gett upp men icke sa nicke fram med vinkelslipen och karva i tråget,ända oljeröret förlänga oljestickan iväg med tråget för svetsning dit med det upp med motorn bygga om bryggan som håller framvagnen och fundera om det räcker med två skruvar som passar i växellådan men efter sju sorger och åtta bedrövelser så i med tvåtaks olja i pumpen pumpa fram dieseln och vrida om nyckeln satan va svart det vart i garaget men efter några sekunder innan hjärnan reagerar att man skulle baka ut lastarn så var man rätt inpyrd av dieselångor och annat men vilket orra i maskin tom drixvaeln fram tyckte det och gav upp klent skit i ford.hade den och plogade ett par år innan jag köpte en LM840 det mina vänner är grejjer det.Men lite positivt var det med traktorn då några tyckte jag skulle söka till flyget och hålla på med Viggen motorn och naturligtvis turbin motorerna som sitter i båtarna och vet ni hur en turbin motor ser ut när ett gäng glada rekryter skall köra kapp jo om en körde ifrån den andre så spolade dom in kallvatten i motorn som har sin följd att den blir kallare krymper och ger mer effekt men på bekostnad av skovlarna Huva vilka jädra ligister dom är värre en dom på Rosengård he he För att göra en lång historia kort så började jag att skruva med fordon vid 12 års ålder och fortsatt/fortsätter med det tills man trillar av pinn om jag inte hinner göra klart stora bussen säljer verkstaden/lacken och drar iväg bara frugan tillåter.

Hörde ni om den klena gubben som sa åt sin ryska fru (kulstöterskan) att hon började bli lite fet nu!!
Han låg i gipsvagga i 6 månader. Så man bör tänka efter vad man säger till sin kärring.
Huggo

Återvänd till Fri diskussion