Jörgen skrev:Hej Niklas
Du har en elektronisk nyckel som ju även är en startspärr.
Det första du skall göra är att ta en vattpinne, fuktat med vatten, och rensa läsögat i nyckelhålet.
Där finns mycket skit och då börjar "avläsningen" till nyckeln att bli osäker. Så har jag gjort på min CLK 430.
Får vi höre sedan hu det har gått.
Jörgen skrev:Hej Niklas
Jag skulle just svara dig luftmassemätare eller anslutning denna eller till en temp-givare. Det var ju bra att felet hittades och köp nu endast en original LMM från MB eller Bosch, allt annat dugar inte.
Kölis skrev:Inte helt omöjligt då det hela bygger på resistanser, dålig kontakt/kommunikation ger fel resistans. Åk dit du fick den nya nyckeln "kodad" och förklara problemet. De bör ställa upp och göra om det gratis då du har ett års garanti på arbetet och minst ett år, kanske tre på materialet. Jag tror inte någon kundmottagare är så dum idag att den börjar ta en disskution och ger ett kostnadsförslag innan det är konstaterat att det är ett backjobb eller inte.
Två nöjda kunder rekommenderar en ny kund! En missnöjd kund skrämmer bort tio presumtiva kunder..
kalle59 skrev:Har du kollat ditt OVP relä eftersom det verkar vara elrelaterat som du skriver?
Med vänlig hälsning
Kalle
kalle59 skrev:Ja jag skulle påstå att det är en möjlighet som man ofta förbiser, många gånger är det dom enklaste felen som ställer till med dom största reparationer och felsökningar.
Nu har du en CLK och jag törs inte säga var ditt relä sitter.
På bilar med batteriet i motorrummet så sitter det bakom plastskivan dvs mot torpedväggen.
I vissa fall har det räckt med att lossa det ur sitt säte, spraya kontaktspray och sen tillbaka med det igen, kolla även och byt gärna säkringen som sitter på det (såvida du nu har en säkring där)
Skulle nu bilen uppföra sig som den ska efter den manövern men felet återkommer så byt relä.
Lycka till
Med vänlig hälsning
Kalle
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst