av Schesper92 » 2012-06-25, 19.36.04
Hejsan, Köpte en W202 250D I vintras, (36000 MIL) gick hur bra som hellst och hade inga problem (Visst den är fruktansvärt trött men gick ju i alla fall) tills det en dag blev + 25 ute, Nog vet jag att en gammal diesel blir tröttare vid högre ute temp men nu talar vi inte om en häst eller 5 som försvinner utan snarare 30-40 hästar som ger upp.??
Den ska ju trots allt ha 112 hästar?
Kanske kan förklara såhär....
Vid 0 Gradigt orkar den utan problem dra en kåpvagn med skoter på och hålla ca 100 kmh utan större problem och man kan ligga halvgas på 5ans växel.
Vid +25 grader kanske jag med lite tur kommer upp i 100 i en lång nerförsbacke för att sedan vid minsta motlut komma ner i 40-50 på fullgas... 5ans växel behöver jag aldrig fundera på att lägga i.
Kan absolut inte stanna i motförslut om det är varmt ute och jag har last på för då orkar den inte ens iväg på 1:ans växel.
Den är absolut inte svårstartad, hackar inte, går inte orent. Den är bara "trött".
Har bytt olja + oljefilter, soppafilter, luftfilter, gjort rent insuget, gjort rent spridare. Utan resultat...
Vart ska man börja? / Mvh Jesper