Hej,
Jag är tillbaka med lite uppdateringar

Efter att ha följt blocket utan någon direkt lycka så började jag för någon vecka sedan kolla efter andra märken. Jag var inne på en SAAB 9-5 och en Volvo 855 som verkade vara välskötta till ett rimligt pris men de blev köpte precis före mig.
Igår kväll fick jag ett sms av en kompis som vet att jag vill ha en MB w124, 4-cylindrig om en annons på blocket i Göteborg. Jag åkte och kollade på den och den fick följa med hem

Det är en E220T årsmodell 94 med automatlåda. Bilen är fin tycker jag men jag hittade en del rost, ytligt runt skärmar och på dörrkanter som jag hoppas att jag kan slipa bort. AC behöver fyllas och förhoppningsvis inte lagas. Det verkar vara vanligt att säga att den "bara behöver fyllas" men kvinnan jag köpte av sålde den åt sin far som var sjuk så den hade inte kört så mycket. De hade inte kollat AC sa hon, men i värsta fall kanske det blir dyrt där...
I övrigt så kunde man inte veva ner höger framruta, när man tryckte på knappen så verkar det som motorn går men att den sitter fast. Kablar till stereon behövde dras och vatten hade kommit in i kanterna på vindrutan så det var vit där.
Nu när jag sitter här och punktar upp det som är fel på den så känns det som att jag betalade för mycket (17500) för den. Jag hade kanske kunnat pruta lite men det var andra som hade ringt och ville komma precis efter. Jag och flickvännen vill ha en bil till 2-veckors bilsemester och det började bli stressigt. Jag ville hellre ha en MB än en SAAB. Det var helt enkelt lite grejer som gjorde att jag tog den. Det känns som jag inte gjorde det bästa köpet men jag hoppas jag kan fixa till bilen så den blir fin ändå.
Nu så följer 2 veckors semester som jag kommer använda till att fixa så mycket som möjligt

Avslutar med två bilder som jag tog. Flickvän och hund följde inte med bilen

Mvh,
Tomas