fullboost67 skrev:http://www.tradera.com/slutsteg-till-tandningen-pa-volvo-960-s90-v90-auktion_302209_153792538
fullboost67 skrev:går du i dem tankarna så ja rakt av sikta på ett SM4 och det spelar ingen roll om du köper ett beggat folk mappar åt dig i allafall om dem är seriösa det är minsta problemet , och det är så att med SM4 kan du köra istället 3 kuggar och den har då en kamsynk eftersom det är sekvensiellt så måste du bygga en kamsynk antingen modda en fördelare och sätt hallgivaren där och veven är enkel som tusan , du kan sätta in 3 kugge som är 8mm ggr 8mm och höjd 8mm och då kör du hallgivare i bägge fallen. då det är få kugge och mindre än 12. skitenkelt och många kommer säkert påstå att 60 kuggar har bättre *läs precision* , ja visst det kan tyckas låta så jag vet det, men så är det inte utan matematiken i SM4 räknar ut detta på ett mycket finurligt sätt och myten om att det ska bli sämre är fel, sen att alla andra biltilverkare gör si eller så är en annan sak. du kan antingen sätta 3 kugge i svängnings dämparn eller bygga ett hjul med 3 kugge på its up to you. sen kör du med en 3 kanalig tändmodul Bosch som finns på tradera för 50 spänn jusst nu och passar från volvo tex 960 så kallad dum modul som betyder att man justerar laddnings tiden i SM4. och jo jag tror jag har bilder på grenerören nånstans .. måste kolla ..... SM4 is da shit
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster