Kölis skrev:Om du har lyckats hitta en 300CE -88 med de få milen på så behåll den i orginalskick. Att börja ändra en sån bil är så jävla fel det någonsin kan bli. Vad du ska göra med bilen får du bestämma själv men varje ändring du gör sänker värdet på den.
swampmonkey skrev:vill du bara ha en reservnyckel och inte är toknoga med att den är original är det ju bara att knalla förbi närmsta låssmed, till min w124a kostade det 250:- mot hedin som ville ha 700:- bara för nyckelämnet...
men det beror givetvis på vilka pengar du vill lägga, kanhända att nyckeln ensam är billigare om du beställer den klar, eller att den receptionist jag stötte på inte hängde med.
Kölis skrev:Om du har lyckats hitta en 300CE -88 med de få milen på så behåll den i orginalskick. Att börja ändra en sån bil är så jävla fel det någonsin kan bli. Vad du ska göra med bilen får du bestämma själv men varje ändring du gör sänker värdet på den.
Anders Bohman skrev:Kölis skrev:Om du har lyckats hitta en 300CE -88 med de få milen på så behåll den i orginalskick. Att börja ändra en sån bil är så jävla fel det någonsin kan bli. Vad du ska göra med bilen får du bestämma själv men varje ändring du gör sänker värdet på den.
Lita på att bilen kommer att få vara i orginalskick, dock så kommer jag att göra små justeringar som ju är lätta att återställa!
Jag har hållt på med klassiska bilar i en jäkla massa år och har fått en viss känsla för vad som är "rätt". Ta t.ex en PV Sport...vilken tror ni är värd mest?
En helt orginal eller en som är tidstypiskt rallyutrustad.
Grejen är att göra så milda förändringar att man kan njuta av bilen körmässigt på ett personligt plan , men så klart skall den gå att återställa med lätthet.
Så jag skall absolut inte sabba denna bil med några "pojkstreck", för jag är ju ialla fall pensionär![]()
, fast en sådan med ett brinnande bilkärlek.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster