sl500 skrev:kollat säkringar ev. oxiderade snurra på dom.
sj
fullboost67 skrev:svar nej på k jet surrar inte pumpen först som på D jet bilarna.
pumpen ska börja pumpa först när motorn startas och det styrs eg av en sak , kolla på bränslemängd huset om du tar av luft burken så sitter det en blå kontakt lite på sniskan och det är så att när motorn suger ner den stora runda mätskivan/våg armen så i det huset till den blå kontakten sitter en liten brytare som aktiveras till kontakten och startar pump relät som i sin tur gör att pumpen startar.
du kan lika väl sätta på tändningen gå ut till motorn trycka ner skivan liten skitaning så ska du höra hur pumpen börjar surra
OBS ::: jag ska inte svära på heders ord nu att det är så på din motor men jag tror det nästan säkert , då v8 k jet har så allafall. innan dem vart KE jetronik och det kan ju vara så enkelt som en säkring oxå. Tack för alla svar nu är det så att det verkar som pumpen fungerar det klickar till när jag vrider om nyckeln till tändningsläge. Efter det att jag gjort ett startförsök så hör jag ett surrande från pumpen. Jag provade att släppa på bränslerören framme vid motorn och det kommer rikligt med bensin när jag vrider om starten. Jag provade då det gammla hedeliga tricket för att se om det kommer någon gnista på ett stift vilket det ej gjorde. Skulle det kunna vara tändspolen som har givit upp.
värt att testa allafall. lycka till .
sl500 skrev:mer troligt tändmodulen som jävlas.
aliminiumlådan på innerskärmen v-sida
sj
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst