av Jurgen » 2011-03-13, 19.53.18
Okej då kanske du har samma problem som jag? Om du har väck själva luftburken och står och tittar på filtret, så till höger sitter där ett "pyttelitet" filter, mitt var grön/blått, litet som en kork ungefär- Där sitter en tunn gummislang i ena sidan pch en typ av förgrening i andra sidan på filtret, där ska den lilla tunna slangen stickas in igen.. Om du inte finner denna tunna slang, vilket jag inte gjorde heller, så titta längre ner förbi oljefiltret, där sitter ett helt "knippe" med liknande slangar, dom ser lika dana ut i färgen allihopa, kolla dem noga för jag fann en som var avbruten bland dem.
Tittar du längre förbi under oljefitret, så vid första inblick, så kan man tro det är "stripes" ja du vet såna små plastremsor man kan spänna ihop saker med, och sen knipsar av. Jag trodde det var såna från början, men det är som sagt tunna hårda slangar, ta det försiktigt så du inte knäcker nåra av de andra- Tyvärr kan jag inte ladda upp bild idag för jag giter inte gå ut och skruva på det ikväll. Kolla även så att sladdar o kontakter sitter som de ska i höjd med luftburken på baksidan, för där hade även trillat av en kontakt då jag bytade oljefitret. Återkom igen okej, så vi får veta om du fick rätt på det?